منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 103
:: باردید دیروز : 68
:: بازدید هفته : 103
:: بازدید ماه : 8136
:: بازدید سال : 20825
:: بازدید کلی : 297963
نویسنده : عباس کرم الهی
شنبه 28 دی 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرن الهی

بعد از اذان ظهر به دوقت شهرستان شوش ، نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه به امامت آیت الله سید محمد امام ، روز جمعه 27 دیماه 1398 هم زمان با سالروز شهادت « سید مجتبی نواب صفوی ، خليل طهماسبي ، سيدمحمد واحدي و مظفرعلي ذوالقدر» از فغدائیان اسلام در مصلی این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی  ، با اشاره به آیه ی 23 از سوره ی احزاب  گفت : « مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا // از ميان مؤمنان مردانى‏ اند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آنها در [همين] انتظارند و [هرگز عقيده خود را] تبديل نكردند .» به این آیه اشاره کردم تا همانند هفته های گذشته به معرفی یکی از یاران  وفادار پیامبراکرم(ص) بپردازم ، اما قبل از آن بگویم که برخی از یاران رسول اکرم(ص) چون صداقت نداشتند به انحطاط کشیده شدند .

وی افزود : «سُلَیْم بن قِیْس هِلالی عامری کوفی» ، از اصحاب خاصّ چهار امام نخست شیعه(ع) که محضر امام باقر(ع) را هم درک کرده است. او از قدیم‌ترین علمای شیعه و بزرگان اصحاب ائمه(ع) و مورد وثوق آنان بوده و نزد ایشان از محبوبیت خاصّی برخوردار بوده است. در واقع سیلم ابن قیس از یاران باوفای امیرالمؤمنین(ع) بود که کتابی را هم دارد و به چاپ رسیده است ، این کتاب  را امام صادق(ع)  تعریف کرده و می فرماید : « شیعه ای نیست مگر این که این کتاب را در خانه نداشته باشد » . سلیم ابن قیس می گوید ؛ « ای امیرالمؤمنین(ع)  من از سلمان فارسی ، مقداد و ابوذر غفاری مواردی را از تفسیر قرآن و احادیثی از پیغمبرشنیده ام غیر از این مواردی که مردم می گویند» ؛ همانگونه که در آیه ی 61 سوره  ی توبه آمده است : « وَمِنْهُمُ الَّذِينَ يُؤْذُونَ النَّبِيَّ وَيَقُولُونَ هُوَ أُذُنٌ  قُلْ أُذُنُ خَيْرٍ لَكُمْ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَيُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِينَ وَرَحْمَةٌ لِلَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ  وَالَّذِينَ يُؤْذُونَ رَسُولَ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ /// و بعضی (از منافقان) هستند که دائم پیغمبر را می‌آزارند و (چون عذر دروغ آنها به حلم خود می‌پذیرد) می‌گویند: او شخص ساده و زودباوری است. بگو زودباوری او لطفی به نفع شماست، که به خدا ایمان آورده و به مؤمنان هم اطمینان دارد و برای مؤمنان (حقیقی) شما وجودش رحمت است، و برای آنها که رسول را آزار دهند عذابی دردناک مهیّاست.»

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل بخش اول سخنان خود تصریح نمود : در کتاب سلیم بن قیس هلالی به  «فضایل اهل بیت و حوادث پس از رحلت پیامبراکرم (ص)سخن گفته است» و بسیاری از عالمان شیعه در مدح و ثنای او سخن گفته‌اند. با این حال دیدگاه‌های متفاوتی نیز درباره شخصیت سُلَیم وجود دارد، به گونه‌ای که برخی از محققان وجود تاریخی چنین شخصیتی را انکار کرده‌اند.

وی افزود : پیامبراکرم در این خصوص فرمودند : « هر آنچه در بنی اسرائیل اتفاق افتاد ، همان قضایا در اسلام هم اتفاق می افتد . » طابق النعل بالنعل یعنی مطابق کننده ی کفش بر کفش . یعنی قدم نهنده بر قدم پیشروندگان ؛ آیا یکی بزرگتر و دیگری کوچکتر است ؟با توجه به این که قوم بنی اسرائیل که در قرآن از آن بسیار یاد شده، در حوزه‌های مختلف، از جمله «تفسیر و تاریخ و ادبیات، و از جنبه‌های گوناگون» مورد توجه مسلمانان بوده است. و شخصیت های مهمی همانند « حضرت موسی ، حضرت یعقوب و یازده پسرش « رؤبین، شمعون، لاوی، یهودا، زبولون، یسّاکار، دان، جاد، اشیر، نفتالی و بنیامین »و دو نواده وی از « یوسف ، افرایم و منسی» ـ به عنوان سبط دوازدهم شامل می شوند .ولی به هر جهت افرادی هم بوده اند که هر چه حضرت موسی به آنها می گفت ؛ «بیایید و دین را یاری کنید » ولی آنها اصلا توجهی به اسلام نداشتند و دیدید که بعد از نجات حضرت موسی و یاران اسلام ،  همه گرفتار شده و از بین رفتند .

امام جمعه ی شهرستان شوش سپس با اشاره به صداقت از دیدگاه پیامبراکرم(ص) اشاره کرد و خاطر نشان نمود : سلیم ابن قیس از امیرالمؤمنین پرسید «آیا ما می توانیم بگوئیم صحابه ی پیامبر دروغ می گویند ؟» امیرالمؤمنین در مقابل به سلیم  ابن قیس فرمود : « سئوال شما 50 درصد مطلب است و 50 درصد دیگر این است که  گوینده آیا خوب توضیح می دهد یا خیر  و شنونده آیا می پذیرد یا نه ؛ 12 مطلب  نظیر « حق ، باطل ، ناسخ و..... » از پیامبر اکرم(ص)  نقل شده و برخی موارد به صورت توهم  نقل گردیده است .مثلا  می گویند «  فلانی به خانه ی فلانی رفت  پس حتما فلان کار را انجام داده است »  بعد همان شخص در جامعه می گویند « من دیدم که فلانی به خانه ی فلانی رفت و این کار را انجام داد .» به او می گویند : « بله شما دیدی که به خانه ی فلانی رفت ولی با ایشان که وارد خانه نشدی که ببینی  کاری انجام داده است ؛ پس نباید  چنین دروغی بگویی .» امیرالمؤمنین جزای  چنین مواردی را مطرح کرده است  ، کسی که تعمداً  بر من دروغی بگوید باید منتظر جای خود در جهنم باشد .

آیت الله سید محمد امام در ادامه اشاره ای به عصر حاضر نمود و گفت : در صدر اسلام افرادی به دنبال جا طلبی ، مقام پرستی و پول پرستی رفتند و حتی برخی از آنها به دنبال  ایجاد شرارت بودند و در واقع راهِ خطا را پیش گرفتند  ؛ در الان هم عده ای از انقلابیون ثابت قدم ماندند ؛ افرادی هم به دنبال هواپرستی ؛ بیگانه پرستی رفتند و حتی همانند صدر اسلام برخی به دنبال خباثت رفتند و خود را ذلیل بیگانه کردند و این کار را آنقدر شفاف و صریح بیان می کنند و می گویند « شما بلد نیستید که کشور را بدون نگاه و اجازه ی خارج از کشور مدیریت کنید » این یعنی ما عبد ذلیل «آمریکایی ها ، صهیونیست ها و اروپایی ها» باشیم  . این مطلب را به راحتی می توانید در سخنرانی های این افراد  بشنوید و اینها را بیش از پیش بشناسید ؛ این جز جریان شناسی است که هم در صحابه ی پیامبر اکرم(ص) و هم در طول تاریخ و حتی قبل از اسلام وجود داشته و الان هم به وضوح  قابل مشاهده است .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه مردم را از دیدگاه آیات 8 تا 12 سوره ی بقره در قرآن کریم  به سه دسته ی «مؤمنین ـ کافرین و منافقین» تقسیم کرد و گفت : « وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ وَبِالْيَوْمِ الْآخِرِ وَمَا هُمْ بِمُؤْمِنِينَ ؛ يُخَادِعُونَ اللَّهَ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَمَا يَخْدَعُونَ إِلَّا أَنْفُسَهُمْ وَمَا يَشْعُرُونَ ؛ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزَادَهُمُ اللَّهُ مَرَضًا  وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ بِمَا كَانُوا يَكْذِبُونَ ؛ وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ ؛ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لَا يَشْعُرُونَ ///و گروهی از مردم (یعنی منافقان) گویند: ما ایمان آورده‌ایم به خدا و به روز قیامت، و حال آنکه ایمان نیاورده‌اند ؛ می‌خواهند خدا و اهل ایمان را فریب دهند و حال آنکه فریب ندهند مگر خود را، و این را نمی‌دانند ؛ در دلهای ایشان بیماری (جهل و عناد) است، خدا بر بیماری آنها بیفزاید، و برای ایشان است عذابی دردناک، به سبب آنکه پیوسته دروغ می‌گفتند ؛ و چون آنان را گویند که فساد در زمین نکنید، گویند: تنها ما کار به صلاح کنیم ؛ آگاه باشید آنها خود مفسدند ولی نمی‌دانند.»

«عبدالله (یا عبدالرحمان) بن عامر (یا صخر) دَوسی» مشهور به «ابوهُرَیره» از اصحاب پیامبر(ص) و محدّثان مشهور اهل سنت که شخصیت او به دفاع یا ردّ همواره شایان توجه است. ابوهریره از پیامبر اکرم(ص) بسیار حدیث نقل می‌کرده و این موجب شد تا حتی در همان دهه‌های نخستین اسلامی نسبت به او حساسیت‌هایی برانگیخته شود؛ به عنوان مثال : «حضرت علی(ع) و برخی دیگر از اصحاب نیز در همین مورد زبان به اعتراض گشودند. شیعه امامیه در آثار مختلف خود به انتقاد از شخصیت ابوهریره پرداخته‌اند.» از جمله نام‌های دوران جاهلی ابوهریره، «عبدشمس و عبدغنم» و از نام‌های دوران اسلامی او، «عبدالله و عبدالرحمن» از شهرت بیشتری برخوردارند.

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در خطبه ی دوم مجددا ضمن توصیه به خود و نمازگزاران ، مردم را به استفاده از نماز جمعه دعوت نمود و گفت : وقتی که در نماز جمعه حضور یافتیم می بایست احساس کنیم که این نماز جمعه اندکی به تقوای ما می افزاید .

وی در ادامه به مقابله ی آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و خاطر نشان نمود : یکی از جنایاتی که آمریکا انجام داد «ترور شهدای جبهه ی مقاومت از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی ، شهید ابومهدی المهندس و دیگر همراهان ایرانی و عراقی» بود . سپاه قدس یک سپاه بسیار با برکتی بود ؛ سپاهی که فرماندهی آن به عهده ی سردار حاج قاسم سلیمانی بود ؛ سوریه و عراقی که قرار بود با استفاده از  داعشی که توسط همین آمریکا به وجود آمده بود  قصد داشتند که این دو کشور را ببلعند ؛ عراق که بیشترین نفت و گاز ، امکانات و برکات را در خودش جا داده است و در نتیجه آمدند دو سوم کشور عراق را به اشغال خود در آوردند و از طرفی دیگر  با خود فکر کردند کسی که می تواند عراق و سوریه را از دست آمریکا نجات دهد و در کشور یمن خدمات قابل توجهی به مردم مظلوم این کشور داشته باشد ؛ سردار بزرگ و رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی بود ؛ حالا باید این سردار از دست مردم ایران گرفته شود ؛ آمریکا چون نمی توانست و جرأت رو در روشدن با حاج قاسم سلیمانی را ند اشت  لذا تصمیم گرفت که  او را با یارانش  زمانی که توسط کشور عراق دعوت رسمی شده بود در فرودگاه بغداد مورد حمله ی موشکی پهبادهای خود قرار دهد  .

دولت آمریکا به چه حقی غاصبانه  هلی کوپتر ها و پهبادهای خود را وارد فضای عراق شود ؛ آیا اجازه گرفته بودند ؟ حالا این جنایت را مرتکب شدند در حق یک قوی ترین ، شجاع ترین فرمانده ی جبهه ی مقاومت در منطقه  ؛ به آمریکا می گوییم به این فرمانده ی ضد تروریسم مقابله کرده و او را به شهادت رساندید یعنی این که خودتان طرفدار تروریسم هستید و به صراحت و شفاف هم ترامپ رئیس جمهور و هم مایک پمپئو وزیر امور خارجه اعتراف کردند که با برنامه ریزی سردار سلیمانی را ترور کرده اند .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به  موشک باران پایگاه عین السعد در کشور عراق توسط سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت : در مقابل این جنایت آمریکا  وقتی که مقام معظم رهبری و فرمانده ی کل سپاه پاسداران  قول انتقام سخت را دادند  با موشک باران بزرگترین پایگاه  آمریکا در منطقه  علاوه بر این که یک سیلی محکم از نظر نظامی به صورت ترامپ زد از طرف دیگر از بعد سیاسی  هیمنه آمریکا را شکست داد ؛ ایران کاری کرد که تا کنون هیچ کشوری جرأت نداشته در مقابل کشوری که خود را ابرقدرت می داند چنین کاری را انجام دهد ؛ آمریکا در مقابل ژاپن در دو عملیات اتمی هیروشیما و ناکازاکی را بمباران نمود و حدود ۲۲۰۰۰۰ نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند که بیشتر آنان را شهروندان غیرنظامی تشکیل می‌دادند. بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال ۱۹۴۵ بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند ولی  نه ژاپن حرفی زد و نه کشوری به حمایت از ژاپن در مقابل آمریکا ایستاد ولی جمهوری اسلامی ایران  همانطور که اشاره دکردم حیثیت و هیمنه ی آمریکا را شکست داد و ثابت کرد  آمریکا در جهان طبل تو خالی است ..

وی در ادامه  انتقام سخت ایران را زمانی دانست که آمریکا منطقه را ترک کند و در این راستا اظهار داشت : انتقام سخت ما قطعا یک امر راهبردی است که  همیشگی  است ، مردم ایران و کشورهای منطقه  خواستار خروج آمریکا از این منطقه هستند  و تا از منطقه خارج نشود  انتقام خون سلیمانی  را نگرفته ایم .

امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن عرض تسلیت به خانواده هایی که عزیزان آنها در روز تشییع جنازه ی سردار حاج قاسم سلیمانی در کرمان زیر دست و پا ماندند ، به حادثه ی سقوط هواپیمای اوکرانی در  منطقه ی شهریار تهران اشاره کرد و گفت : الان نباید قضاوت کرد  و اجازه بدهیم تا قوه ی قضائیه  تحقیقات خود را با استفاده از نظریات کارشناسی  روشن کند   و هر کسی که در این میان مقصر بود بی شک مجازات خواهد شد ؛ اما این نکته را نباید فراموش کرد  که به فرموده ی امام خمینی(ره) « اگر سپاه نبود کشور هم نبود ؛ سپاه  همچنان سنگر مهم دفاع از ملت است و قطعا نتیجه ی قوه ی قضائیه هر چه که باشد  از اخلاص سپاه ذره ای کم نخواهد شد ، دشمن می خواست آن حادثه ی شیرین موشک باران عین السعد را در کام تلخ کند اما چون بصرت ملت ایران بالاست این فتنه هم نتوانست  وحدتی که بین مردم به وجود آمده متزلزل شود ، ما به نیروهای مسلح خصوصا سپاه پاسذداران برای  حفظ «انقلاب ، کشور و ولایت فقیه» نیاز مبرم داریم .



:: بازدید از این مطلب : 525
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.